puding....

mase kecik2 dlu mak aku slalu jugak la bwt puding.....puding tu di mkn dgn buah-buahan campur dlm tin(koktel) n 'berkuah' kn susu cair.....mmg sdp gler......mkn smpai ke titisan terakhir.....haha....tp part yg besnye mase nk bwt puding tu.......mak aku biasenye mmg simpan bekas kecik2......mcm2 bentuk la ade....bulat....bujur....petak....hati.....segi 3.....mcm2 la.....puding tu bler da di msk pas2 letak dlm bekas2 kecik2 tuh.....n sejukkan dlm fridge......bler da keras bru blh mkn....n blh la pilih bekas mane2 yg ktorg ske.....haha...bes2.....cbe la bayangkan......bler da lame x mkn......last mkn mase kecik2......tbe2 dpt mkn skang ni.....dier punye feeling tu laen mcm sket....pergh.....bes gler....nikmat je....heppy je dpt mkn puding yg da lame x mkn........n mesti kte berharap yg puding2 tu xkn abes.....suap je dlm mulut ade lg......suap je pnoh blk.....haha....tp pd hakikatnye puding2 tu akan abes gak......n bekas2 kecik2 yg comel2 tuh......akan di bsh.....dikeringkan....n disimpan smula dlm almari.......smpai biler x taw la kn.....mungkin smpai ade mase lg nnti nk bwt puding......xpn x buat2 sbb bz sgt kot......haha......tp aku harap 1 ari nnti aku pndai bwt puding........xyah tunggu mak bwt.......bler trase nk mkn puding je just cme kuarkn bekas2 tuh n bwt la puding tu n mkn ngan koktel n susu cair.....bes2.....tu pn kalo 1 ari aku pndai bwt puding.....kalo x bekas2 tu akan tersimpan dlm almari tu smpai biler2....haha.....cte psl mkn2 ni lapar plak......aku terpaksa menjadi tikus mondok menggeladah dapur mencari biskut2.....haha....sekian....

2 pandangan...:

Anonymous said...

hahahaa
ntah pape ko neyh
bes kan igt zaman kecik2
blaja la weyh buat puding
bleyh kerek ngan bini kau kalau dia tak tau nnt
hahahaaa

Azri Haris said...

haha...ok2..nnti aku blaja bwt puding...=P