absence makes heart grows ponder(Al-Kesah 2 org adek bradek)

da lame x dpt kumpul adek bradek skali dpt kumpul sume 1 family rase sronok....dgn kekecohan anak2 sedare(bru 2 je pn) memeriahkn lg suasana.....aku pn ambik la album gmbr aku yg lame2.....usha2 skali ade gmbr bird dey aku mase umur 2 taun kot....kne dokong lg...haha.....tunjuk la kt ank sedare aku, Amira, umur 6 taun....."ha cbe teka ni sape ni Mira"......dier pn teka la..."erm....ni mama.....ni achik(akak 2nd aku)....ni haikal(ank sedare aku lg 1)".....haha...comel je....aku reply...."ni bkn haikal la.....ni ucu ni.....kecik2 dlu".....pas2 akak2 aku pn gelak je la.....tbe2 kak yani(akak 2nd) bkk crite mase dier kecik2 dlu......seblom aku lahir dier mmg rapat ngan kak emel(akak 1st)......mmg kemane berdua je la....jln2 berdua....tdo berdua.....maen berdua....kne mrh ngan mak pn berdua gak....haha.....pas2 mase besday kak emel dier dpt la teddy bear bsr.....haha.....sronok la mereka berdue......tp kak emel jarang2 maen ngan teddy bear bsr tu....sbb dier skola kn....kalo maen2 pn mlm je la.....tu pn ngan kak yani.....so yg byk maen ngan teddy bear tu kak yani la.....sbb dier x skola lg.....kak emel pn x kesah sgt.....adek kn.....mmg da cm teddy bear kak yani la.....g psr mlm dier bwk.....g jln2 dier bwk.....lg 1 mase tiap2 ptg dier akan tunggu kak emel blk skola.....dier tunggu dpn umah smbil bwk teddy bear tuh...haha....klaka2.....mmg kak yani da syg la teddy bear tu.....sbb dier jage kn.....da la bsr....lg la dier ske......tp ade 1 mlm tu kak emel mintak la teddy bear dier tu.....dier nk tdo plok teddy bear.....pas2 kak yani pn cm keberatan jugak nk bg......sbb dier da byk luangkn mase ngan teddy bear tu kn......da cm teddy bear dier sndri......haha....tah pape je bdk2 kecik ni dlu2.....tp akhirnye dier bg gak kt kak emel.....tanpa berlaku insiden rebut-merebut....haha....sbb dier tau teddy bear tu bkn milik dier......so dgn rase berat nye hati dier pn bg la blk teddy bear tu kt kak emel.....sdey la kn member.....tp dier x ckp pn kt kak emel....hehe.....tp x lame lps tu aku pn lahir......so aku la jadik pengganti teddy bear tu.....tu sbb aku lbey rapat sket ngan kak yani......selaen dari umur yg x jaoh sgt bezanye......kami membesar g skola same2.....gado same2......haha.....cpt nye mase berlalu.....skang ni sume da jadik mak bdk da....haish.....da jarang2 da nk kumpul skali sume....hurmmm.....sekian.....

3 pandangan...:

Hariri Hazwan said...

..teddy bear tu merujuk kepada diri ko jgk ke tidak??..parent ko saje je kot beli teddy bear supaya ko xrasa tersisih dlm keluarga tu kot..kan bear?..
yg benar, the muse!!

Azri Haris said...

haha....tyme tu aku mane ade lg....

Anonymous said...

Nama bear tu Abg Bear...hehehhehehe