kau pergi..

ku dedikasikan post ini utk kwn aku....haha....sesori la dok....lu jgn nanges plak...haha...terima lah...

masih lagi aku ingat semasa kita bersama-sama dulu di kolej......kau menjadi sumber inspirasi aku untuk belajar lebih rajin dan gigih....percaya pada diri sendiri....walaupun begitu aku mungkin lebih cerdik sedikit dalam mata pelajaran matematik berbanding kau.....aku dengan sedaya upaya memastikan kau faham setiap sub-topik yg diajar di dalam kelas....memang aku dpt rasakan perasaan syg aku kpd kau semakin menebal....dan aku tau kau pn begitu.....semakin lame hubungan kita semakin rapat dan mesra....tapi tau2 je la aku ni kn....bkn jenis yg romantik....x pndai sgt nk jiwang2 nih....tp yg penting aku nk kau ada dlm hidup aku.....diri kau amat bermakna buat aku.....kau berjanji pada aku utk setia bersama selamanye....dan aku pun begitu....namun naseb kau lebih baek dari aku.....kau dpt kesana dahulu kemudian aku.....dengan harapan yg kau akan menunggu aku setia di sana.....menati kedatangan aku setahun kemudian.......hari semakin berlalu.....waktu yg ditunggu kian tiba....aku mahu membelikan sesuatu utk kau.....sebagai hadiah kejayaan kau....dan juga sebagai tanda ingatan aku pada kau....supaya nanti ia akan menjadi pengganti aku di sana kelak......aku hadiahkan kau sebntuk cincin emas....99 karat....di salah satu kedai emas yg terkenal...POHKAI......kau aku lihat amat gembira dgn pemberian aku itu....aku ditempatkn di salah sebuah kolej tempatan.....kemasukan semester baru aku lebih awal sebulan dari kau.....mula lah saat2 kita berjauhan.....ditakdirkan penerbangan kau hanya beberapa hari sebelum aku cuti hari raya....aku mengambil keputusan utk pulang cuti awal dan meninggalkn beberape kuliah......terpaksa.....mungkin ini saat kali terakhir aku dapat bertemu muka dengan kau.....entah bila lagi lepas tu aku pn kurang pasti....yang pasti aku akan meratapi pemergian kau itu.....masa nye sudah tibe utk kau berlepas.....aku melambai kn tgn aku buat kali terkahir....aku memerhatikn setiap langkah kau yg semkin jauh dari aku....jauh dari pandangan aku...dan bayangan diri kau itu pn lesap.....tanpa aku sedari air mata aku sudah berjujuran.....namun cepat2 aku lap kn dgn sapu tangan aku....takut2 ahli keluarga kau ternampak pula.....aku memang sudah mesra dan akrab dengan keluarga kau.....sudah aku anggap mereka seperti keluarga aku sendiri.....

"kau pergi......pergi....."

pada awalnye kau berkelakuan seperti biase....memang terase sungguh pemergian kau itu.....tapi lama-kelamaan kau semakin berubah......berubah menjadi seorg yg bkn lagi seperti dulu......aku faham mmg itu utk kebaikan kau.....tapi kenapa kau menolak aku begitu shj.....tanpa memikirkn langsung perasaan aku......kau semakin menjauhkan diri....aku masih lagi tidak mengerti kenapa....sehingga la satu hari....kau menyatakan antara kita berdua sudah tidak ada ape2 lg.....tp knpe???sbb kau da berjumpe org baru???kau kate tidak.....itu atas pilihan diri kau sendiri....aku menjadi semakin bingung...puas aku pujuk merayu supaya kau kembali....namun seakan sia2 shj....aku pasrah dgn takdir...tp mana janji2 manis kau dulu.....aku org yg berpegang pd janji.....tp kau dah khianati janji kau.....

"dahulu kau mencintai ku.....dahulu kau menginginkn ku.....meskipun x prnh ada jawab ku....x berniat kau tinggalkn aku"

"sekarang kau pergi menjauh....sekarang kau tinggalkn aku....disaat ku mulai mengharapkn mu...kn ku mohon kau maafkn aku"

teman serumah aku menyanyi smabil bermaen gitar.....lunak merdu sungguh suaranye.....mmg sungguh sayu hati aku mendgr......mmg tepat2 ditujukn khas utk aku......tanpa aku sedari air mata dah bergenang.....aku mengalihkn pandangan dari teman serumah aku itu....takut terkantoi pula....tp die lebih awal menghidu kesedihan aku.....jika kau mahu aku berubah.....aku akan berubah.....jika kau mahu aku lebih tegas....aku akan lebih tegas....ape yg aku harapkn kau berilah aku peluang.....hanya sekali pn tidak mengapa.....supaya aku dpt memperbaiki kelemahan diri.....kerna aku x sanggup kehilangan kau.....teramatlah sukar utk aku lupakan kau...kenangan kita bersama....memori suka duka.....tolong lah....hanya satu yg aku pinta...berilah aku sedikit waktu dan ruang.....akan aku buktikan.....dan yg pasti....aku akan tunggu kau.....sehingga saat kau dikahwinkan dgn seseorg....disitulah titik berkahirnye penantian aku selama ini.....sekian....

0 pandangan...: