life is wonderful....

"life is not merely a series of meaningless accidents or coincidences but rather a tap history of events that accommodate in it and squeeze it in sublime plan"

pernah terfikir x knpe bnda ni berlaku....ape mesej disebalik kejadian2 pelik yg berlaku pd diri kte.....kwn2 sume da fly tp kte maseh lg kt m'sia nih......mule la masing2 slhkn tu slhkn ni......x pulak slhkn diri sndri......pdhl mereka2 ni adlh antara org2 terhebat n juga top scorer......tp naseb x menyebelahi mereka.....btol ke naseb x mnyebelahi mereka???atau pn itu adlh yg terbaek utk mereka???who knows??xde siapa taw.....kecuali diri sndri....tp itu pn kalo mereka sedar.....n fikir knpe semua tu jadik pd dier......da la membazir masa 2 taun kt Banting dlu.....ni bazir lg setaun kt Penang.....btol ke membazir masa anda 2 taun ni KMB n setaun di PMC??bg aku sket pn x bazir....bg aku la....sbb sepanjang mase2 yg berlalu tu.....byk btol bg pengajaran...byk pengalaman....utk mematangkan pemikiran.....byk bnda baru belajar.....belajar idop berdikari.....mcm2 la.....x tertulis kalo aku nk tulis pn.....sng cite bak kate org tua2.....ade hikmah disebalik kejadian.....bkn ade udang disebalik batu ataupn mee goreng mamak(daging secebis pn payah nk jumpe).....melihat kn peristiwa2 yg berlaku kt aku dlu....knpe x dpt tu....knpe x dpt nih....knpe dpt situ....knpe x dpt sini.....mmg byk btol hikmah nye....cantek je perjalanan dier tuh....satu2 aku da mule sedar......isk.....kalo pkir2 blk mmg sgt kagum la......tu la kebesaran tuhan......segala dugaan dan cabaran tu akan menguji kesabaran......kejayaan mengatasi cabran dan dugaan mendatangkan kepuasaan diri......mmg rezki ko la mc.....haha.....berkat kesabaran insyaAllah tuhan akan tlg kte.....yg penting kte sbr...n sentiasa berfikiran positif....di smping mensyukuri nikmat yg diberi pd masa skang ni n yg da lepas......smoga perjalanan idop aku n org yg aku syg menjadi lebih bermakna...insyaAllah.....sekian....chow....

4 pandangan...:

Tim Ceasar Ampi said...

Aku stuju giler dgn apa yg ko tulis. Banyak hikmah blajar kat Penang. Kat mana2 blajar pun x kisah, janji org sponsor dan kita dapat jadi doktor yg terbaik! Godwilling.

Hariri Hazwan said...

aku tau aku tau..hurm entri ni mcm ade isi tersirat..mcm ade hikmah di sebalik kejadian entri ni..

Azri Haris said...

haha...ape ko ckp ni matyie...haha..

::The Spinning Wheel:: said...

alhamdulillah.
semoga perjalanan idup di PMC membuatkan kau berubah kepada yang lebih baik.

Aku akan menanti kau disana. Nak lihat perubahan diri yang baru.

See ya!