There was an error in this gadget

mereka dan dunia mereka...

selamat..selamat...selamat semuanya...
rase2 macam nak aktif kembali berblogging walaopon xde org yg bace blog aku ni rasenye....tp at least dapat menulis sesuatu bagus jugak...aku akan kembali kan kehangatan blog ini denga isu2 kontroversi....sepanjang pengamatan aku dgn post2 sebelom ni....ade jugak beberapa isu yg kontroversi...bukan ape...cume sekadar berfikir dari sudut perspektif yg berbeza...tapi ade juga kalangan yg tidak boleh menerima...sebab ape yg disampaikan tidak sealiran dgn pemikiran mereka...walhal tiada percanggahan dgn apa2 hukum agama...cume sedikit bertentangan dgn pendapat mereka...justeru terus mereka membangkang sekeras-kerasnya....kadang-kadang kita selalu terima apa yg kita melihat, terbaca, mendengar...tanpa menyiasat apa kandungan mesej tersebut...justeru terus kita menerima sebulat suara kerana ia seakan2 benar...adanye logic di situ...tapi kebenaran belum tentu...seperti
optical illusion....ia amat logik...memang menyerupai...tapi ia bukan perkara yg sebenar....dan org2 seperti ini akan mempertahankan habis-habisan apa yg mereka dengar itu....dan dalam kes yg lebih teruk mereka seolah-olah merasa mereka adalah2 benar2 belaka....tiada yg salah didalam diri mereka...dan bila akhirnya terbukti mereka salah dalam penilaian mereka...dalam penyebaran mereka....mereka akan berdiam diri dan berpura-pura tiada apa yg berlaku....apa la salahnye mengaku kesilapan dan memohon maaf...serta memperbetulkan ape yg salah itu...tidak jatuh sedikit pun maruah seseorang bila mereka mengakui kesilapan....tapi disebabkan ego yg menghantui diri sendiri, mereka senyap je...xpe la...chill2..

kita bukak topik laen pulak...sesungguhnya setiap org melalui zaman2 getir mereka...ada yg pd awalnye...ade yg pada pertengahan..dan ade yg pengakhiran...walao dimana jua posisi kita mesti la diingat ade lg yg lebih susah dari kita...so marilah berusaha lebih keras utk kejayaan...peringatan utk diri sendiri...

0 pandangan...: