Timbunan Tambun....

cuti Hari pekerja baru2 ini tidak disia2kn begitu shj....wlaupun exam hanye tinggal 3x smpai 3 minggu shj lg...kami bercadang utk menghabis kn waktu bersama2 dgn bermaen2 air di Bukit Tambun....persiapan rapi dilakukan termasuklah practice swimming di kolam renang yg sekangkang kera di bwh umah......setelah merancang utk merehatkn minda n memenatkn bdn...kami pn bergerak ke The Lost World of Tambun di Ipoh, Perak dengan menaiki 2 kereta....kereta aku n Bullu.....tp yg plg penting Nasa naek keta aku...huurrmmmm......kami bergerak diawal pagi dgn menaiki feri Pulau Pinang utk jimatkn cost minyak.....perjalanan ke Ipoh mengambil masa selame 3 jam termasuk tersesat sket......dgn berbekalkn juru pandu arah-warong-belakang-stadium, Pali, akhirnye kami smpai juga.....credit to Pali.....sesampainye di Tmn tema air tersebut prasaan sronok mmg x terkate2....da lame da x maen air nih......setelah mencari locker utk menyimpan brg2 berharge kami pn menukar pakaian n tros terjon ke kolam kanak2......sbb tu je kot yg nmpk cm menarek....yg laen2 nmpk cm kurang menarek.......setelah itu kami cube bermacam2 lg la permainan2 air yg ade kt situ termasuk la water ride yg kene beratur pnjg......aiseh......xpe la.....da bayar da bratur je la.....ok la....nt bad.....tp yg kurg sronok dier xde single ride......sume kne 2 org....kalo ade yg single punye pasti lbey menarek......setelah puas bermandi manda kami nmpk ade makcik2 tenga maen volleyball pantai...tanpa segan silu kami memohon utk join....lame da beb x pegang bola volley nih....teringin plak.....diorg pn mmg sporting n bg kami join.....njoy la kn......Nasa pn yg x prnh maen volleyball maen gak dgn bersungguh2....1st tyme aku ngk dier bersungguh2........haha......da puas maen diorg ni nk g mandi air pns plak.....g la korg....aku cm da separuh mati da pnt....haha.......prot mmg lapar giler la sbb x lunch lg......call la Murni sroh dier bwk tmpt mkn paling bes di Ipoh.......siap2 n gruk ke tmpt yg dijanjikan......aku carik2 la kancil silver......skali da tuka BMW silver.....mmg terkejot berok gak aku.......dier n parents dier skali....da sudah.....ni parents dier nk carik bakal menantu ke pe.......tanpa byk crite aku n Bullu follow je la......mereka bawa kami ke Golf Club n blanje kami sume mkn......adus.....mmg x dijangka langsung....xpe la....da rezki nk bwt cmner.......thanx to parents Murni......sememangnye Amal yg peramah ni bercerite la dier dlu berasal dari Ipoh....tp jelas parents Murni seperti layan tidak layan.....kerana mereka mungkin da terpaut pd Matyie yg kebetulan atau disengajakn memakai baju kaler same dgn Murni....PINK......haha...lawak je yie.....setelah pnt sakan kami pn bertolak pulang......mlm......mate aku mmg stim......mamai abes la.....rase cm nk letak je kepla atas stereng.....naseb ade Nasa.....huuuuurrrmmmmm.........kebetulan mlm tu ujan lebat......da la mlm....mmg x nmpk jln.....tp Alhamdulillah kami smpai dgn selamat......overall.....nice trip la beb.....kenangan2.....sekian....

6 pandangan...:

A m a l said...

wei, ni nak marah ni....

parent murni lebih sayang kat aku lar...

dia cuma tak sayang kau, sebab kau dapat nasi lambat...

haha...

Azri Haris said...

haha....aku x kesah sgt la.....tp yg penting matyie pkai baju same kaler....PINKKK!!!....haha...

Murni said...

Amboi! sukenyer gelakkn orang.
yg pakai baju sedondon g main basketball tu, kebetulan yg disengajakan ke? haha...

amal, mak aku kate korg smue comel2...dah, jgn gaduh.

azri, ade ape dgn nasa? siap di-pink-kan plak tu...hehe

Azri Haris said...

erk...seriusly x sengaja....no plan at all...dunt bring da issue murnie...nti nasa mrh plak....haha...

Anonymous said...

memang aku marah.....aku nak marah ko murni skarang jugak....hahaahha
-marehnye aku

Anonymous said...

jap2 aku nak bace doa makan...bismillah hikhikhikhik...
-chairman yg bace doa ( nasa)